Een grondige aanpassing voor onze website

In 2019 hebben we onze website stevig onder handen genomen. De vorige versie dateerde uit 2014 en naast een visuele verfrissing wilden we vooral inzetten op heldere, actuele en laagdrempelige informatie voor onze bezoekers.

Op onze oude website liep je soms verloren en was er een kans op een overvloed aan informatie. Daarom besloten we om een flinke kam door onze website te halen en tot de essentie te komen. Een van de grootste veranderingen is ons hoofdmenu. Eerder hadden we daar ons brede aanbod staan, maar op de nieuwe website hebben we ervoor gezorgd dat onze belangrijkste doelgroepen meteen weten waar ze moeten zijn. Door onze doelgroep in het menu direct aan bod te laten komen (Ik ben slachtoffer, veroorzaker, nabestaande, andere) is de juiste informatie sneller te vinden.

Verder merkten we op dat bezoekers vaak op één pagina bleven hangen tijdens een bezoek en niet doorklikten naar andere relevante onderwerpen. Door in de tekst op onze nieuwe pagina’s meer te linken naar belangrijke aanvullende informatie wordt onze doelgroep beter geïnformeerd. En als bezoekers toch nog met vragen zitten, dan is een duidelijke contactknop vaak binnen handbereik.

Een andere belangrijke verandering is de mogelijkheid om online te doneren. Een knalgele knop met ‘Doe een gift’, maakt het voor de bezoeker een stuk makkelijker om ons financieel te steunen. We werkten praktische voorbeelden uit zodat het duidelijk is waar het geld voor gebruikt wordt en voegden een optie toe om eenmalig of maandelijks te doneren.

Met alle aanpassingen is onze doelgroep zo beter geïnformeerd!